شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

امام جمعه الیگودرز: حیات دنیوی، عده ای را بدنبال کدخدا روانه کرده است

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

امام جمعه الیگودرز: حیات دنیوی، عده ای را بدنبال کدخدا روانه کرده است

متاسفانه عده ای تنها حیات دنیوی را می بینند و توجهی به حیات معنوی و ارزشها ندارند که همین موضوع باعث شده برای عبور از بحران و رفع مشکلات بجای خدا بدنبال کدخدا باشند

 


 

به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوز الیگودرز حجت الاسلام و المسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه الیگودرز در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به دیدار روسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار حضرت آقا مطالبی بیان فرمودند که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

وی به گله مندی مقام معظم رهبری ازکاهش دو درصدی رشد علمی کشور اشاره نمود و افزود: گمان نمی کنیم سرعت رشد علمی کشورهم  همانگونه که برخی عنوان می کنند مثل آب خوردن به تحریمها ارتباط داشته باشد.

امام جمعه الیگودرز به فضای حاکم بر دانشگاهها اشاره نمود و گفت: متاسفانه امروز برخی دانشگاهها به زیر مجموعه احزاب تبدیل شده و اخلاق ومباحث علمی در اولویتهای بعدی قرار گرفته و همین موضوع باعث گردیده که بد حجابی درمحیط اینگونه دانشگاهها رواج پیدا نماید و کسی هم جرات برخورد بااین پدیده ضد اسلامی و مخالف ارزشها را نداشته باشد.

وی افزود: همین اتفاقات باعث می شود معظم له با تبین اقدامات فرهنگی صحیح اظهار نگرانی کرده و بفرمایند  برخی از افراد و مسوولین دانشگاههاکار فرهنگی را با اجرای کنسرت و برگزاری اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند.

خطیب نماز جمعه الیگودرز با انتقاد از بی توجهی به ارز شهای انقلاب و عدم استفاده از ظرفیت و توان مدیریتی انقلابیون گفت: امروز عده ای از نام شهدا استفاده می کنند اما مخالف راه شهدا حرکت می نمایندکه این یک آفت بزرگ برای انقلاب است.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی افزود: به راستی امروز چند درصد از انقلابیون در راس کارهای کشور می باشند و دولت چه میزان به آنها میدان داده است.

ارزنده حفظ و بقای انقلاب و نظام را در گرو توجه به نیروهای انقلاب دانست و افزود: یقینا اگر این کشور از هر ناحیه احساس خطر نماید همین نیروهای انقلابی هستند که جان خود را برای دفاع از آن بر کف می گیرند نه کسانیکه شعار نه غزه و نه لبنان  جانم فدای ایران سر دادند.

وی افزود : در دو سال اخیر بواسطه برخی عملکردها راه نفوذ دشمن باز شده و استکبار متوجه شده برای رسیدن به اهداف خودعلاوه بر هجمه های بیرونی لازم است بر درک و فهم و بصیرت عده ای که در راس نظام هستند اثر بگذارد و تحلیل آنهارا به نفع خود تغییر دهد.

امام جمعه الیگودرز افزود: متاسفانه در کشور ما عده ای تنها حیات دنیوی را می بینند و توجهی به حیات معنوی و ارزشها ندارند که همین موضوع باعث شده برای عبور از بحران و رفع مشکلات بجای خدا بدنبال کدخدا باشند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات باید به درون نگاه داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی به سرانجام برسد افزود: حدود دو سال است که مقام معظم رهبریی بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید می فرمایند اما متاسفانه دولت اخیرا گزارش خود برای بررسی به محضر ایشان ارائه نموده و این نشانه اینست که دولت همه کارها را برای مباحث هسته ای تعطیل کرده است.

خطیب نماز جمعه الیگودرز در خطبه اول نماز با اشاره به زوایای قیام امام حسین (ع) گفت: در آنزمان عده ای به هر دلیل از یاری امام در کربلا بازماندند که بعدها باعث پشیمانی آنها شد و هیچگاه روی سعادتمندی را ندیدند و همین حوادث باید درس عبرتی برای خواص امروز باشد.

وی  به روحیه شهادت طلبی امام (ع) و یارانش که در حادثه عظیم کربلا به اوج خود رسید اشاره نمود و افزود: امروز اگر کسی می خواهد از غافله کربلا جانماند و پیرو راستین حضرت ابا عبدالله می باشد باید سرباز واقعی مقام معظم رهبری و تابع فرامین  ایشان باشد در غیر اینصورت دچار زیان خواهد شد