شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

فرماندار الیگودرز: افزایش رشته در دانشکده پرستاری از مطالبات الیگودرز می باشد

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

 

دانشكده پرستاري اليگودرز با۲۰سال سابقه فقط يك رشته دارد  و امروز افزایش رشته های این دانشکده از مطالبات مردم الیگودرز می باشد.


 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوز الیگودرز

ولی اله میرزایی  فرماندار الیگودرز در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی  و درمانی الیگودرز با اشاره به این مطلب افزود: با توجه به وسعت بالاي شهرستان اليگودرز و قدمت اين دانشكده خواستار توجه و نگاه ويژه مسئولين مربوطه در اين حوزه و افزايش رشته هاي  دانشکده پرستاری مي باشيم.

وی با اشاره به مشكلات كلي استان لرستان در حوزه بهداشت و درمان گفت: اليگودرز در بسياري از مناطق روستايي با پراكندگي جمعيت روبروست و بخاطر صعب العبور منطقه و طولاني بودن مسيرهاي دسترسي روستاييان به مركز شهرستان خدمات رساني به مردم دشوار است.

 فرماندار الیگودرز افزود: علیرغم این مشکلات وشرايط  موجود خدمات علوم پزشكي رضايت بخش بوده است ولي باتوجه به تفاوت شهرستان اليگودرز از لحاظ گستردگي و جغرافيايي با شهرستان هاي ديگر اين خدمات كافي نمي باشد و مطالبات بحق مردم در اين حوزه بايد برآورده و مشكلات آنها مرتفع گردد.

وی با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري كه در ديدار با هيأت دولت فرمودند: در اين دولت چيزي كه براي مردم ملموس است بحث تحول سلامت است گفت: ما منكر خدمات انجام شده دولت در اين حوزه نيستيم و همه ما بايد به طريقي كار كنيم كه خدمات براي مردم ملموس باشد ولي در بسياري از مراكز درماني با كمبود پزشك روبرو بوده و در سطح شهرستان با كمبود ۶۸ نفر پرستار مواجه هستيم.

ميرزايي اصل با بيان اينكه امكانات و تجهيزات مورد نياز در شهرستان پاسخگوي نيازهاي بهداشتي و درماني مردم نيست گفت: نداشتن خودروي آمبولانس كافي ، نداشتن متخصص زنان وزايمان، نداشتن متخصص مغزواعصاب از جمله نيازهاي ضروري حوزه بهداشت ودرمان شهرستان است.

وی افزود: البته زحمات مسئولان در دانشگاه علوم پزشكي را نمي توان ناديده گرفت كه در اين راستا تحولي كه در بيمارستان امام جعفر صادق«ع» نسبت به قبل حاصل شده و بازسازي خيلي از بخش هاي آن انجام شده است كه همگي شاهد آن مي باشيم  از جمله اقدامات ارزشمند در این حوزه می باشد.

فرماندار گفت: همچنین احداث بيمارستان جديد ۹۶ تخت خوابه كه پس از وقفه اي ۱۷ ساله تا حدود زيادي پيشرفت كرده و عمليات ساختماني آن تمام شده است  ارزشمند است و انتظار مي رود كه هرچه سريعتر تجهيز شده تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند كه البته بايد بحث تأمين و استخدام نيرو و پرسنل آن انجام گردد.