شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

فرماندار الیگودرز: تقویت صنعت گردشگری الیگودرز نیازمند تلاش همگانی است

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

فرماندار الیگودرز: تقویت صنعت گردشگری الیگودرز نیازمند تلاش همگانی است

  با توجه به فراهم بودن زمینه های تقویت گردشگری در الیگودرز تلاش همه مسوولین لازم و ضروری می باشد


 به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوز الیگودرزولی اله میرزایی اصل فرماندار الیگودرز در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی گفت: جاذبه هاي گردشگري اليگودرز در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري فوق العاده است  و با توجه به وسعت  وجاذبه هاي كم نظير و ناشناخته  شهرستان نظیر آبشار آب سفيد ،با برنامه ریزی می توان نسبت به تقویت صنعت گردشگری اقدام نمود.

وی گفت: مواريث فرهنگي معرف هويت فرهنگي هر منطقه هستند و برهمین اساس همه ما تكليف داريم كه اين مواريث فرهنگي  را اعم از اثر فرهنگي و جاذبه گردشگري به بهترين شكل ممكن معرفي نماييم.

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه  يك سيستم به تنهايي نمي تواند  موضوع  گردشگری را مديريت كند و بايد از ظرفيت ساير دستگاهها و ظرفيتهاي مردمي هم استفاده كنيم گفت: برابر مصوبه اي كه وجود دارد يكي از اقدامات در اين راستا تشكيل انجمن ميراث فرهنگي در سطوح مختلف استاني ،شهرستاني ،بخش و در سطح روستا است تا در نتيجه اهدافي را كه سازمان ميراث فرهنگي تعقيب مي كند محقق گردد.

 

 وی افزود: در حوزه زير ساخت هاي گردشگري در شهرستان كاري انجام نشده است كه بايد در اين زمينه تلاش شود و اين زير ساختها در شهرستان ايجاد شوند.

ميرزايي اصل با بيان اينكه يكي از كارهايي را كه در شهرستان شروع كرده ايم اصلاح ساختارها است گفت: اليگودرز با توجه به ظرفيتهاي جهانگردي كه دارد بايد از نظر ايجاد زمينه هاي اسكان مانند احداث هتل ارتقاء پيدا كند .

وی اظهار داشت: نمايندگي ميراث فرهنگي بايد به اداره ارتقاء پيدا كند كه اين يك نياز ضروريست در غير اينصورت نمي توان رسالتي كه نسبت به شهرستان در اين حوزه مي باشد را ادا كرد .

فرماندار در پايان با اشاره به اينكه شهرستان اليگودرز با داشتن عرصه وسيع در حوزه گردشگري داراي جاذبه هاي ناب و ناشناخته اي مي باشد گفت: بايد از ظرفيت تمامي دستگاهها ،ادارات، بخشداران و ... استفاده شود تا اين جاذبه هاي كم نظير و ارزشمند به كل كشور و تمام دنيا معرفي گردند.

در اين جلسه شهريسوند سرپرست ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري شهرستان اليگودرز و دبير جلسه گزارشي از آثار باستاني ثبت شده شهرستان ارائه و اساسنامه تشكيل انجمن ميراث فرهنگي شهرستان را قرائت نمود .

در ادامه  هم اعضاي انجمن نقطه نظرات و پيشنهادات خود را مطرح نمودند .