شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

امام جمعه الیگودرزمطرح کرد لزوم برخورد قضایی با متخلفین در سد حوضیان الیگودرز

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

امام جمعه الیگودرزمطرح کرد لزوم برخورد قضایی با متخلفین در سد حوضیان الیگودرز

 

دادستان بعنوان مدعی العموم سرمایه گذار را احضار نماید و دلیل فعالیت بدون مجوز در سد حوضیان را جویا شود.


 

 به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل ازنیوز الیگودرزحجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه الیگودرز در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به مشکلاتی که احداث طرح پرورش ماهی در دریاچه سد حوضیان

بوجود می آورد افزود: سال گذشته در پی اعتراضاتی که نسبت به انجام این طرح داشتیم برخی مدیران استان به دفتر مراجعه و ما نظرات خود را به صراحت بیان نمودیم و مقرر شد که ضمن رایزنی با مدیران کل  موضوع را به نفع مردم رفع نمایند .

وی افزود: متاسفانه بعد از مدتی برخی از آنها عنوان داشتند که امام جمعه الیگودرز قانع شده و مشکلی برای ادامه فعالیت وجود ندارد در صورتیکه بار دیگر به صراحت اعلام می کنیم که ما مخالف انجام این طرح هستیم.

امام جمعه الیگودرز افزود: وزارت نیرو در نامه ای به مدیر عامل آب منطقه ای لرستان عنوان داشته اند که تا قبل از بهره برداری کامل سد انجام پرورش ماهی در این سد توصیه نمی شود و سرمایه گذار هم تنها مجاز به مطالعه می باشد.

وی افزود: مدیر عامل آب منطقه ای لرستان بجای اینکه پاسخگوی وزارت نیرو باشد طی مصاحبه ای اعلام می کند که ما بر اساس نامه استاندار به سرمایه گذار اجازه انجام کار را داده ایم که این پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از زحمات نماینده مردم گفت: نماینده فعلی که در این حوزه تخصص دارد بر غیر قانونی بودن آن تاکید دارد و با حضور درسد حوضیان در حضور مدیران استان به صراحت با این اقدام مخالفت نموده است که جا داشت این موضع گیری را زود تر از اینها انجام می داد.

ارزنده با اشاره به مشکلاتی که در سالهای اخیر در خط انتقال آب کمندان رخ داد افزود: چاههای آب الیگودرز آلوده و حتی کفاف شرب مردم را نمی دهد و پیش بینی این است که در صورت نیاز با استفاده از تصفیه خانه از سد حوضیان بهره برده شود که در صورت اجرای طرح پرورش ماهی برای همیشه غیر قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای سد حوضیان بیش از100 میلیارد تومان هزینه شده افزود: چرا باید منافع یک شهر فدای منافع شخصی یک نفر شود و اعلام نمایند که دو نفر کارگر استخدام شده اند.

امام جمعه الیگودرز عنوان داشت: در این شهر یک بام و هوا را هنگامی مشاهده می کنیم که سپاه با احداث پرورش ماهی در رودخانه شول آباد ایجاد اشتغال کرده وعنوان می شود مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده اما در سد حوضیان که همجوار شهر است مسائل زیست محیطی مد نظر قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حق مردم ظلم می شود افزود: متاسفانه برخی عنوان می کنند که خسارت سرمایه گذار را بدهید تا برود در صورتیکه مسوولینی باید خسارت بدهند که اجازه داده اند سرمایه گذار بدون مجوز فعالیت خود را شروع نماید که ما انتظار داریم  دادستان بعنوان مدعی العموم سرمایه گذار را احضار نماید و دلیل فعالیت بدون مجوز در سد حوضیان را جویا شود.

خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه عده ای عنوان می کنند مگر جایگاه نماز جمعه محل بیان اینگونه سخنان است افزود: اتفاقا به جهت اینکه مردم همه مسائل را بدانند امام جمعه خطبه های دوم را مسائل اجتماعی و بیان مشکلات شهرستان اختصاص می دهد و این روال در نماز جمعه تمام شهرها وجود دارد و مقام معظم رهبری هم در خطبه ها به بیان مشکلات مردم توجه ویژه دارند.

ارزنده عنوان داشت : در این مدت انتقاداتی به نماینده داشته ام و ایشان هم به من انتقاداتی داشته است که طبیعی می باشد اما دکتر توکلی خدمات ماندگار و ارزشمندی داشته اند که نبایدآنها را نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قرار است سدحوضیان وبیمارستان به بهره برداری برسد افزود: ما از زحمات نماینده مردم قدردانی می نماییم و یقینا این اقدامات ماندگار خواهد شد اما انتظار داریم تا قبل از تکمیل بیمارستان وسد حوضیان از افتتاح آنها خودداری شود زیرا افتتاح طرح تکمیل نشده برابر است با قطع بودجه ودر نهایت  این طرحها تکمیل نخواهد شد.

امام جمعه الیگودرز به روال نا شایست استخدام در الیگودرزاشاره نمود و افزود: در حالیکه نیروهای تحصیلکرده الیگودرز که اکثرا از خانواده شهدا می باشند و حاضرند در فضای سبز شهرداری هم کار کنند، بیکار هستند چرا باید استخدامهای نیروهای غیر بومی بصورت چراغ خاموش در حوزه بهداشت و درمان انجام شود که در این رابطه فعلا سخن نمی گوییم و از نماینده فعلی و منتخب انتظار پیگیری داریم.

وی در بخشی دیگر ازخطبه ها با گرامیداشت هفته کار و کارگر به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود:همانگونه که معظم له بارها نسبت به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا هشدار دادند امروز با سخنان و اقدامات آنها همه به این یقین رسیدند که  آمریکا قابل اعتماد نیست.

ارزنده افزود: اما متاسفانه برخی مسوولین  به اندازه ای که به بیرون مرزها اعتماد دارند به داخل اعتماد نمی کنند و در حال حاضر هم هر انسان منصفی بر این نکته تاکید دارند که در بحث برجام کلاه سرمان رفت و برجام تنها بر روی کاغذ بود.