شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: 95 درصد برنامه‌های شبکه افلاک در خرم‌آباد تولید می‌شود

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

 


 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه 95 درصد برنامه‌های تولید صدا و سیمای مرکز لرستان فقط در خرم‌آباد تولید می‌شود و به سایر شهرستان‌های استان توجه خاصی نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل ازفارس لرستان، محمدتقی توکلی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ایستگاه فرستنده تلویزیونی صدا و سیمای مرکز لرستان در منطقه بام خرم‌آباد با بیان اینکه 90 درصد جمعیت استان لرستان زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار شبکه تلویزیونی در سراسر دنیا برای از بین بردن بنیاد خانواده‌های ایرانی و مقابله با انقلاب اسلامی ایران می‌کند که بسیاری از آنها فارسی‌زبان هستند.

وی افزود: ما فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را داریم، اما غربی‌ها می‌خواهند با آن مقابله کنند و ما در مقابل تهاجم فرهنگی قرار داده‌اند که باید نسبت به این موضوع هوشیار باشیم، بنابراین تقویت صدا و سیما برای مقابله با این جریان بسیار مهم است.

توکلی، صدا و سیما را مانند یک دانشگاه آموزنده دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود منابع خدادادی فراوان و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان لرستان وجود دارد، همواره شاهد آمار بیکاری بالا و رتبه اول بیکاری کشور در لرستان هستیم که از صدا و سیما انتظار می‌رود در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب را انجام دهد و با معرفی ظرفیت‌های استان پای سرمایه‌گذاران را به لرستان باز کند.

نماینده مردم الیگودرز با انتقاد از اینکه 95 درصد تولیدات صدا و سیمای مرکز لرستان فقط در خرم‌آباد تولید می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود، صدا و سیمای استان نگاه بیشتری به سایر مناطق استان داشته باشد، کما اینکه ایل بزرگ بختیاری جمعیت با جمعیت بالای خود دارای آداب و رسوم و فرهنگی غنی است که متاسفانه آن چنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات موجود در صدا و سیمای مرکز لرستان این است که تولید اخبار صرفا بر اساس میزان جمعیت شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و توجه خاصی به ارزش خبری نمی‌شود، چنان که اخبار مهم شهرستان‌های کوچک در سایه اخبار درجه چندم شهرستان‌های پرجمعیت‌تر قرار می‌گیرد.