شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

رئیس دادگستری الیگودرز: امنیت پایدار موتور محرکه توسعه کشور است

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

 

رئیس دادگستری شهرستان الیگودرز گفت: امروزه امنیت پایدار موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر کشوری به شمار می‌آید.


به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از خبرگزاری فارس الیگودرز، امیرهوشنگ فتحی در جمع مردم این شهر با گرامی‌داشت هفته قوه‌قضائیه به شعار امسال اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری همچون گذشته در راستای همکاری و حمایت دولت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: از جمله حمایت‌هایی که این دستگاه انجام داده است، فراهم نمودن امنیت سرمایه‌گذاری است و خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته امروز امنیت برای سرمایه‌گذاری در شهرستان فراهم شده است و اکنون نوبت به مسئولان است، تا با جذب سرمایه‌گذار مشکل بیکاری را رفع کنند.

فتحی با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرای الیگودرز گفت: امروز با تلاش و همدلی الیگودرز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است و امنیت کامل برای اجرای آنها فراهم است و دستگاه قضایی نیز در جهت مقابله با معارضان و همچنین ممانعت از تضییع حقوق کشاورزان و مالکین با رعایت قانون همراه و همگام با مسئولان اجرایی شهرستان حرکت نموده و خواهد کرد.

وی برخورد با کارچاق‌کن‌ها را یکی دیگر از اقدامات دادگستری عنوان کرد و افزود: متاسفانه روزگاری عده‌ای با عنوان کارچاق‌کن در اطراف دادگستری پرسه می‌زدند تا جایی که به مردم القاء می‌کردند با قضات زد و بند دارند که بساط آنها برچیده شد و امروز مردم به دستگاه قضایی اطمینان کامل دارند.

رئیس دادگستری الیگودرز تلاش برای مقوله پیشگیری، برخورد با عوامل ناامنی و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، تکریم ارباب رجوع و حمایت از ضابطین قضایی را از دیگر اقدامات دادگستری الیگودرز عنوان کرد و افزود: مجموعه کارکنان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در جهت برقراری و حفظ نظم و امنیتی که میراث خون پاک بهترین فرزندان این مرز و بوم است با هیچ کس تعارف ندارد و به وظایف خود عمل خواهند کرد.

وی به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف اشاره و تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت مردم در ارکان مهم نظام است که حتی در حوزه قضایی نیز خواهان مشارکت مردم است و با تشکیل شوراهای حل اختلاف این خلاء جبران شده است و در حال حاضر شوراهای حل اختلاف الیگودرز از موفق‌ترین شوراهای حل اختلاف استان و حتی کشور هستند.

فتحی همچنین به پدیده فروش سکه‌های تقلبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته عده‌ای از طریق این اقدام غیرقانونی و مجرمانه حیثیت و آبروی این شهر با فرهنگ را لکه‌دار می‌کردند که با تلاش‌های صورت گرفته امروز به طور چشمگیری این اقدامات کاهش یافته و مجرمان جسارت انجام این‌گونه اقدامات مجرمانه را در حوزه قضایی و انتظامی الیگودرز را ندارند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مدافع حقوق مظلومان است، گفت: تا جایی که در توان داشته‌ایم، پدیده جرم و جرم‌خیزی را در شهرستان کنترل کرده و اجازه فعالیت به مجرمان در این حوزه را نداده‌ایم و یقینا دستگاه قضایی در جهت برخورد با عوامل ایجاد ناامنی، متجاوزان به حقوق مردم و عاملان توزیع مواد مخدر قاطعانه برخورد می‌کند.

رئیس دادگستری الیگودرز با اشاره به سفر ریاست قوه‌قضائیه به استان لرستان اظهار کرد: این سفر برکات فراوانی برای استان داشت و الیگودرز نخستین شهرستانی بود که موفق شد، اعتبارات این سفر را جذب کند.

وی افزود: از مشکلات مردم شهر شول‌آباد را نبود دادگستری عنوان کرد و گفت: مردم این منطقه تاکنون با مشکلات فراوانی جهت دسترسی به شهر مواجه بودند، اما در سفر رئیس قوه‌قضائیه تاسیس موقت دادگستری و احداث ساختمان در زمین اهدایی مصوب و یکی از خواسته‌های مردم شول‌آباد تحقق یافت.

فتحی با اشاره به مشکلات زندان و همچنین لزوم توجه به خانواده زندانیان عنوان کرد: امیدواریم مردم در این ایام حمایت خود را از خانواده زندانیان که بی‌شک هیچ نقشی در وقوع جرم نداشته‌اند، دریغ ندارند.