شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

رییس دادگستری الیگودرز:اجازه نمی دهیم کسی بخواهد بی طرفی در انتخابات را مخدوش نماید و....

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

 

دستگاه قضایی همه احتمالات را بررسی نموده و در حال حاضر ساز و کار برگزاری انتخاباتی سالم و پر شور در این شهرستان فراهم می باشد.


 

به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوزالیگودرز امیر هوشنگ فتحی رییس دادگستری الیگودرز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انتخابات مظهر اقتدار نظام و آیینه تمام نمای دموکراسی دینی می باشد.

وی با اشاره به نظرات غربی ها در رابطه با دموکراسی در ایران  افزود: یکی ازتئورسینهای غربی نظام های اسلامی را با انتخابات و دموکراسی بیگانه دانسته است اما برگزاری انتخاباتهای متعدد در کشور ما تمام این معادلات را برهم زده است.

فتحی برگزاری انتخابات ادوار گذشته در الیگودرز را بسیار آرام و با کمترین تخلف عنوان کرد و افزود: این توفیق میسر نشده است مگر بواسطه  همکاری مردم فرهنگ مدار الیگودر ز و تلاش مسوولین که امید واریم و البته یقین داریم که امسال هم درکمال آرامش انتخاباتی پر شوربرگزار خواهد شد.

رییس دادگستری الیگودرز با تاکید بر بی طرفی مدیران گفت:اجازه نمی دهیم کسی بخواهد بی طرفی در انتخابات را مخدوش نماید و با جانبداری  از داوطلبی اعتماد مردم به نظام را زیر سوال ببرد.

فتحی افزود:ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل و دوشعبه ویژه نیز در دادسرا و دادگاه انقلاب جهت رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و خارج از نوبت پرونده های مرتبط با موضوع را رسیدگی می نمایند.

این مقام قضایی نشر اکاذیب  و توهین و تخریب را از مصادیق بارز جرم  عنوان کرد و افزود: داوطلبان و هواداران آنها ضمن پرهیز از تخریب رقبا خطوط قرمز نظام را رعایت نموده و دستاوردهای جمهوری اسلامی را زیر سوال نبرند .که یقینا رفتار آنها رصد شده و با آنها برخورد خواهد شد.

وی  به بی طرفی دستگاه قضایی در انتخابات اشاره نمود و افزود: هدف دستگاه قضایی تنها حضور و مشارکت حداکثری مردم و همچنین  ایجاد زمینه مناسب همراه با امنیت برای برگزاری انتخابات می باشد و تمامی داوطلبان که مورد تایید هیتهای اجرایی و نظارت و شورای نگهبان قرار بگیرند می توانند در چارچوب قانون فعالیت انتخاباتی انجام دهند.

فتحی مردم  و حضورشان در صحنه های حساس انقلاب  و همچنین مشارکت آنها در انتخابات را از پشتوانه های محکم و سرمایه ارزشمند نظام دانست و افزود: امیدواریم در این  برهه زمانی  نیز مردم و داوطلبان همراهی نمایند تا انتخاباتی پر شور برگزارشده و مایه سربلندی دوستان نظام و سر افکندگی بدخواهان شود و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزوده شود.

رییس دادگستری الیگودرز با اشاره به اینکه دستگاه قضایی  بر اساس وظیفه خود را مکلف به صیانت از آراء مردم می داند افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از امکانات دولتی جهت تبلیغ برای هیچ کدام از داوطلبان نیستندکه در صورت مشاهده اینگونه تخلفات با آنها برخورد خواهد شد.

وی برگزاری انتخابات سالم را موجب ایجاد همدلی و وفاق دانست و افزود: داوطلبان و هواداران آنها از ایجاد اختلافات خودداری نموده و برای فراهم شدن شرایط همدلی و وفاق و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش نمایند.