شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

سخنران پیش‌ از خطبه نماز جمعه تهران: احتمالاً دیگر به نماز جمعه نیایم! .....

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

رحیم پور ازغدی گفت: نمازجمعه‌ای که به درد جامعه و مسائل روز نپردازد به وظیفه خود عمل نکرده است و مسائل روز مسائل اجتماع طلاق، فساد اداری، زندان و بیکاری مسائل روز است.

سخنران پیش‌ از خطبه نماز جمعه  تهران: احتمالاً دیگر به نماز جمعه نیایم! .....

 


 

به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از آخرین نیوز؛ سخنران پیش‌ از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم توجه به مفاهیم دینی در عرصه زندگی و جامعه افزود: در گذشته از داخل و خارج به ستاد نماز جمعه فشار می‌آوردند که من در این تریبون صحبت نکنم چرا که بهانه آنها این بود که روایاتی که از اقتصاد اسلامی می‌خوانم خیلی از قوانین را زیر سوال می‌برد و من می‌گویم که اتفاقاً ما برای همین اینجا هستیم که این  مبانی را زیر سوال ببریم و نماز جمعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نشود، نماز جمعه اسلامی نیست و نماز جمعه باید مشکلات عینی مردم را شفاف و روشن مطرح کند و اگر جایی در دولت، مجلس و قوه قضائیه منکری اتفاق می‌افتد آن را بگوید. اگر فکر می‌کنید که قراراست حرفی بزنید که هیچ کس از دست شما ناراحت نشود بدانید که امر به معروف نکرده‌اید.

وی افزود: شأن نماز جمعه، امر به معروف و نهی از منکر است. به خصوص در مورد مسئولان و صاحبان قدرت و ثروت. و من به کسانی که به ستاد نماز جمعه فشار می‌آوردند که من در اینجا سخنرانی نکنم می‌گویم که برای دلخوشی شما هم که شده  است احتمالاً من دیگر به نماز جمعه نیایم، اما حرف‌های خود را حتماً می‌زنم و اگر کسی به دنبال این باشد که نماز جمعه‌ای ایجاد کند که حرف‌ها منطقی و روز و مشکلات جامعه را نزند و تشیع انگلیسی را راه بیندازد خلاف کرده است و ما نباید همه بار را بر دوش رهبری بیاندازیم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: نباید گذاشت رهبری تنها بماند و ما باید حرفمان را بزنیم و از اینکه عده‌ای از ما ناراحت می‌شوند نترسیم و اسلام را خوب معرفی کنیم. ما خودمان اسلام هراسی راه انداخته‌ایم و از اسلام می‌ترسیم در حالی که اسلام و مفاهیم و تعالیم آن مراقب ما هستند و اسلام نیاز ندارد که ما مراقب او باشیم.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به سبک زندگی اسلامی و قرآنی گفت: این‌که قرآن از ما خواسته این نیست که ما فقط در عزاداری‌ها و زیارت‌های خودمان می‌گوییم و اگر به تعالیم اسلام توجه می‌کردیم وضع بازار این نبود، این‌همه کلاهبرداری و چک برگشتی نداشتیم و بازار برای مردم این‌همه ناامن نبود و فساد و طلاق در جامعه ما فراگیر نمی‌شد؛ اما بدانید که عده‌ای می‌خواهند که ما فقط اسلام را در عزاداری و زیارت‌های خود ببینیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید برای رسیدن به این اهداف در نماز جمعه کرسی‌های آزاداندیشی ایجاد کنیم و یقه مسئولان رابگیریم؛ نه اینکه مسئولان بیایند و در پیش خطبه‌ها سخنرانی کنند و یک سری آمار تحویل مردم بدهند. این وظیفه نماز جمعه نیست و اگر می‌خواهیم نماز جمعه رونق بگیرد و شلوغ شود و جوانان به آن هجوم بیاورند باید احکام نماز جمعه را طبق اصول اسلامی اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی است، افزود: طبق احادیث و روایات اگر در اقتصادمان تولید نکنیم و تولید رونق نداشته باشد ذلیل می‌شویم یعنی ارتباط کار با عزت و همان یعنی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه‌ای که جوان از کار کردن و عرق ریختن می‌ترسد ذلت ایجاد می‌شود و وابستگی به همراه می‌آید.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: پیامبر در حدیثی گفته است که جامعه‌ای که آب و خاک داشته باشد و باز بگوید که ما مشکل داریم و بدهکاریم جامعه‌ای ملعون است؛ حال ببینیم که ما در این مسیر و طبق این سرانه چه کرده‌ایم و چه راهی پیموده‌ایم.

ازغدی تأکید کرد: توجه به کرامت و تلاش و همت داخلی یعنی اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و بدانید آنانی که از زبان ملت ایران سخن می‌گویند اگر به کرامت مردم احترام نگذارند، خلاف اسلام عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تولید و رونق و نگاه به داخل است، خاطرنشان کرد: در این کشور باندهایی ایجاد شده است که جوانان فعال و تلاشگر را به خاک سیاه بنشانند و بدهکار کنند و این باندها در دل وزارتخانه‌های ما وجود دارد و با دستگاه‌های خارجی و ضد ایرانی همکاری می‌کنند تا هر کس که می‌خواهد کار کند او را تحقیر کند و اجازه فعالیت به او ندهند و ما باید با این باندها مقابله کنیم و با اصلاح قوانینمان تولید را رونق دهیم.

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از بی‌توجهی به اقتصاد داخلی و دل بستن به خارج، تأکید کرد: بدانید که هر کس گفت اقتصاد داخلی خراب باشد و با خارجی‌ها کنار می‌آییم تا مشکلاتمان حل شود خائن است و به گواه تاریخ هر وقت در مقابل خارجی‌ها ضعف نشان داده‌ایم فشارها بیشتر شده و تحریم‌ها افزایش یافته  است پس باید به خودمان برسیم و به پیشرفت خودمان دل ببندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنبلی را آفت سیاست و اقتصاد ما دانست و گفت: تنبلی در سیاست داخلی و التماس در سیاست خارجی سیاست ما شده و اگر در مذاکرات گامی به عقب برداریم بعد از موضوع هسته‌ای بدانیم که سراغ تعطیلی فعالیت‌های دیگر ما می‌روند و در مقابل اگر یک سوم از استعدادهای داخل را کشف کنیم می‌توانیم به صاردکننده بسیاری از محصولات در دنیا تبدیل شویم.