شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

مطالبات شهرداری ها در شرایطی است که درآمد این نهاد ها کمتر از نورم کشوری است.

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

مطالبات شهرداری ها در شرایطی است که درآمد این نهاد ها کمتر از نورم کشوری است.

 

 

مدیر کل امور شهری استانداری لرستان گفت: 25 شهرداری استان 350 میلیارد ریال از دستگاههای اجرایی طلب دارند.


 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری الیگودرز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان  هرمز نصیری، در همایش شهرداران لرستان افزود: این میزان مطالبات شهرداری ها در شرایطی است که درآمد این نهاد ها کمتر از نورم کشوری است.

وی اظهار داشت: علاوه بر عدم پرداخت دین دستگاهها به شهرداری ها، عدم حضور ایستگاه آتش نشانی در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت از دیگر مشکلات شهرداری های استان است و با توجه به نزدیکی اراضی کشاورزی به حومه این شهرها، وجود این ایستگاهها ضروری می باشد.

وی ادامه داد: همچنین 50 درصد تخفیف احیاء بافتهای فرسوده و صدور پروانه توسط شهرداری ها تا کنون به حساب آنها واریز نشده است.

وی همچنین خواستار تخصیص سهمیه قیر و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری های استان شد و تصریح کرد: سال گذشته تخصیص اعتبار به منظور خرید ماشین آلات برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت انجام شد که انتظار می رود این طرح امسال نیز اجرایی شود.

نصیری اضافه کرد: اعتبار تملک سرمایه ای شهرداری های استان در سال گذشته 84 درصد تحقق یافته و این در حالی است که تحقق این اعتبارات در سالهای گذشته تا 24 درصد بوده است.

مدیر کل امور روستایی استانداری لرستان نیز گفت: یکهزار و 50 دهیاری در لرستان وجود دارد.
غلامرضا عبداللهی خواستار ابلاغ طرح درجه بندی دهیاری ها شد و افزود: دفع پسماند از مسائل مهم روستایی است که باید اعتبار ویژه ای برای آن لحاظ شود.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای طرح های عمران روستایی لرستان شد و افزود: با توجه به سخت گذر بودن مسیر بسیاری از روستاهای استان باید خدمات بیشتری به دهیاری ها ارائه شود.