شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: پالایشگاه 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: پالایشگاه  150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مجوز خوراک پالایشگاه دریافت شده  و در سال آینده مراسم کلنگ زنی برگزار خواهد شد

 



به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوز الیگودرز: دکترمحمد تقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای احداث پالایشگاه مبلغ 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود  و بخش عمده اعتبار آن از طریق پرداخت تسهیلات  تامین خواهد شد.

وی  به نتایج مثبت برگزاری جلسه بررسی جوانب احداث پالایشگاه نفت الیگودرز اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات بیکاری در منطقه  پیگیریهای فراوانی جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی با هدف احداث پالایشگاه نفت در شهرستان الیگودرز صورت گرفت  ودر این جلسه  نیزموانع  طرح مورد بررسی  قرار گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به دریافت احداث مجوز پالایشگاه از وزارت نفت اشاره کرد و افزود:با هدف تسریع در روند اجرای پالایشگاه نفت این شهرستان  از طریق برگزاری جلسلت مکرر با استاندارحضور استاندار و همچنین مدیران اجرایی استان وبخش خصوصی موانع  و مشکلات اداری پروژه مذکورمورد بررسی قرار گرفت  و در نهایت مقرر شد سرمایه گذار با مراجعه به  دستگاههای  اداری   اجرای طرح را پیگیری نماید.
 نماینده مردم الیگودرز با اشاره به اینکه  تأمین خوراک پالایشگاه بر عهده وزارت نفت است افزود:
مقرر گردید ظرفیت تولید نفت در پالایشگاه الیگودرز روزانه ۴۰ هزار بشکه نفت باشد  اما بدلیل آینکه خطوط لوله منطقه ظرفیت تحویل این حجم را ندارند  برای گام نخست و در فاز اول  روزانه به میزان 7500 بشکه فرآورده نفتی تولید   شده  و بعد از توسعه خطوط لوله نفت و در فازهای بعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

 وی با اشاره به منافع احداث این طرح گفت: بی شک اجرای پروژه مذکور نقش بسزایی در  ایجاد اشتغال و رونق صنعت منطقه خواهد داشت