شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

نماینده الیگودرز: مسیر سرمایه گذاری در الیگودرز هموار شده است...

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

 نماینده الیگودرز: مسیر سرمایه گذاری در الیگودرز هموار شده است...

بودجه استان لرستان در سال 94  مبلغ 100 میلیارد تومان افزایش یافته است

 


 

 به گزارش روابط عمومی شهرداری به نقل از نیوز الیگودرز دکترمحمد تقی توکلی نماینده مردم الیگودرز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه در سالهای 93 و 94 بودجه خوبی به لرستان اختصاص یافته افزود: در سال 93 مبلغ 530 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت که این مبلغ در سال 94به 830 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کمیسیون تلفیق مجلس در 2 سال اخیر تاثیر بسزایی در افزایش بودجه لرستان داشته است افزود: یقینا با برنامه ریزی مناسب مدیران استان از این افزایش بودجه می توان جهت رفع مشکلات  لرستان بخوبی استفاده نمود.

نماینده الیگودرزبا اشاره به اینکه در سالهای گذشته  نبود زیرساختهای  لازم درالیگودرز  ایجاد بی رغبتی در بین سرمایه گذاران را فراهم کرده بود افزود: در این مدت تمام زیر ساختها مهیا شده و امروز سرمایه گذاران نیاز به انجام هزینه های اضافی برای سرمایه گذاری ندارند.

توکلی افزود: در سال آینده میزان 2 میلیون تن قیر رایگان جهت آسفالت راههای روستایی به شهرهای زیر 100 هزار نفر اختصاص یافته است در حالیکه  این میزان در سال 93 تنها 500 هزار تن بود.

 عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده سال شکوفایی کشور خواهد بود افزود:  اختصاص مبلغ 1435 میلیارد تومان به بخش آب، مبلغ 700 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات شهرداری ها و دهیاریها، مبلغ 340 میلیارد تومان  جهت تعادل بخشی، مبلغ 800 میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر و 2250 میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار بخشی از اعتبارات سال 94 می باشد.

وی  از تکمیل بیمارستان الیگودرز خبر داد و افزود: امسال تجهیزات بیمارستان جدید خریداری شده و ضمن اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان سابق باز سازی و تعویض شده است بیمارستان جدید نیز با حفظ بیمارستان فعلی سال آینده توسط وزارت بهداشت به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده الیگودرز با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش راههای بین شهری گفت: علیرغم مشکلات و نبود منابع مالی دولت خوشیختانه پروژه های الیگودرز تعطیل نشده و در حال حاضر نیز سد حوضیان آماده بهره برداری و چهار خطه های الیگودرز به خمین و الیگودرز به اصفهان و راه آهن در حال انجام می باشد.

توکلی افزود: در بخش مخابرات نیز تمام شهرستان تحت پوشش  سیستم مخابراتی هستند و همچنین به 51 روستا آبرسانی و به 22 روستا در دهه فجر گازرسانی شده و مابقی روستاها نیز تا تیر ماه سال آینده از نعمت گاز بهره مند خواهند شد که با این حساب تمام بخش مرکزی و شهرکهای صنعتی گاز رسانی  شده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود:  مبلغ 100 میلیارد تومان در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده است که از این مبلغ 30 میلیارد تومان در طرح گاوداری 2 هزار راسی و 70 میلیارد تومان در طرح های کشاورزی، دامداری و دامپروری و مرغداری و باغداری شهرستان هزینه شده است.

وی با اشاره به خسارات طرح قمرود به منطقه گفت: متاسفانه بزرگترین خسارت را کشاورزان متحمل شده اند که آب برای کشاورزی ندارند که بر همین اساس اقداماتی برای تامین آب 16 روستا با مطالعه دو سد دهجانی و قشلاق انجام گرفت که در حال حاضر پیگیر رفع موانع زیست محیطی طرح ها و تعریف این پروژه دردل طرح قمرود و همچنین تحویل گرفتن  ایستگاه پمپاژ از طرح قمرود هستیم تا بخش اعظمی از مشکلات ناشی از این طرح رفع شود.

وی با اشاره به اینکه ریل گذاری برای توسعه الیگودرز انجام گرفته است افزود: متاسفانه امروز عده ای بدون اطلاع و آگاهی و با هدف بهره برداری سیاسی تنها بدنبال تخریب  و نادیده گرفتن زحمات مجموعه شهرستان هستند غافل از اینکه مردم ما هوشیار هستند و از سیاسی بازی خسته شده اند