شهرداری الیگودرز

www.AligoudarzCity.ir

آتش نشانی با کمبود تجهیزات مواجهه است/ وقوع 495 مورد آتش سوزی در منازل از ابتدای سال تاکنون

تاریخ 1348/10/11 | پرینت

آتش نشانی با کمبود تجهیزات مواجهه است/ وقوع 495 مورد آتش سوزی در منازل از ابتدای سال تاکنون

 

مسئول آتش نشانی شهرستان الیگودرز گفت: از ابتدای سال تاکنون 495 مورد آتش سوزی در منازل، 20 فقره تصادفات جاده ای؛  40 مورد گرفتن مار و حیوانات موزی، سه مورد سقوط در چاه تاکنون در سطح شهرستان رخ داده است.


آتش نشانی با کمبود تجهیزات مواجهه است/ وقوع 495 مورد آتش سوزی در منازل از ابتدای سال تاکنون

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری کریم جلیلی مسئول آتش نشانی شهرستان الیگودرز درگفت وگو با خبرگزاری هیجار اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 495 مورد آتش سوزی در منازل، 20 فقره تصادفات جاده ای که منجر به فوت و مصدوم شدن 50 نفر شده است؛  40 مورد گرفتن مار و حیوانات موزی، سه مورد سقوط در چاه تاکنون در سطح شهرستان رخ داده است.

 وی در خصوص ارائه خدمات شهری نیز افزود: 100 خدمت شهری شامل شستشوی خیابان ها و سطل های زباله جهت کمک به برگزاری مراسمات و20 خدمت نیز در خصوص کمک به مدارس در روز اول مهر ماه صورت گرفته است.

مسئول آتش نشانی شهرستان الیگودرز ادامه داد: علاوه بر این ها آتش نشانی شهرستان الیگودرز تاکنون خاموش کردن آتش در 10 مغازه و 142 مورد در باغات و زمین های کشاورزی با فاصله 50 کیلیومتر از شهر را در کارنامه خود دارد.

جلیلی با گلایه از وضعیت امکانات آتش نشانی گفت: باتوجه به حساسیت کا در این سازمان، لازم است مسئولین نسبت به تجهیز آن کمک کنند؛ در سازمان آتش نشانی حتی نیازهای ضروری مانند تشک و قایق نجات وجود ندارد  و تنها دو دست لباس غواصی داریم در حالی که  ما 6 غواص داریم که با توجه به وجود سد ها در این شهرستان و وجود غرق شدگی ها تجهیز غواصان به وسایل و لباس ها امری ضروری است.

جلیلی ادامه داد: به دلیل اینکه آتش نشانی الیگودرز برای حوزه شهری تعریف شده است؛ اگر مشکلی در خارج از شهر به وجود اید و ما عملیات آن را انجام دهیم ، در صورت بروز مشکل برای مامور و یا تجهیزات هیچ کسی مسئولیت قبول نمی کند و ما تنها برای موارد بحرانی که فرماندار، رئیس ستاد بحران شهرستان اجازه صادر کنند میتوانیم خدمات ارائه دهیم. در ماجرای روستای مغنوک متاسفانه آتش نشانی مقصر شناخته شد در حالی که ربطی به آتش نشانی نداشت.

مدیر  آتش نشانی شهرستان الیگودرز افزود: از نظر آمبولانس نیز در مضیقه هستم  و با توجه به بدهی در خرید آن مشکل وکمبود بودجه داریم .آمبولانس هایی که اکنون مورد استفاده قرار می گرند در شان مردم نیست. ما از خیرین تقاضا داریم در این خصوص اقدام کنند.

وی در خصوص تاخیر در رسیدن نیروها به محل حادثه نیز گفت: کل نیروهای عملیاتی باید هشت ساعت کار بکنند و 16 ساعت استراحت داشته باشند با این وجود تلاش بیشتری را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از شهروندان کم لطفی می کنند و در زمان حضور ماشین های آتش نشانی راه را باز نمی کنند و این باعث می شود با تاخیر به محل حادثه برسیم. از طرفی کمبود تجهیزات نیز در کیفیت ارائه خدمات موثر است ما از شهروندان تقاضا داریم در این موارد کمک یار آتش نشانی باشند.